Wirtualna asystentka zakres zadań

Wirtualna Asystentka – nowy zawód, kompetencje oraz zakres zadań


Wirtualna asystentka – ten zawód pojawia się coraz częściej wśród ogłoszeń. Jaki jest zakres pracy (najczęściej) kobiety, która wykonuje taką profesję? Czym różni się wirtualna od tradycyjnej asystentki?

Kompetencje

Wirtualna asystentka to kobieta zorganizowana, biegła w znajomości internetu oraz nowoczesnych narzędzi służących do marketingu czy zarządzania firmą. Ciężko znaleźć wykaz kompetencji, ponieważ są one zależne od osoby, która świadczy usługi w zakresie zdalnego wsparcia biznesu. Możemy jednak zauważyć, że to osoby wyróżniające się wiedzą w zakresie organizacji pracy biura oraz obsługi biznesowej firm.

Zakres działań

Tradycyjna asystentka – jeśli w ten sposób nazywamy osobę pierwszego kontaktu, które zwykle zajmuje się sprawami biurowymi w firmie. Co jednak może zrobić taka osoba pracująca zdalnie? Otóż wirtualna asystentka nie tylko pomaga w sprawach biurowych, ale także często zajmuje się marketingiem czy wyszukiwaniem informacji. Jaka jest więc największa różnica? Wirtualna asystentka pracuje głównie na godziny. Po omówieniu zakresu działań, wyznaczany jest przybliżony czas ich realizacji. Najczęściej wirtualne asystentki wystawiają fakturę FV oraz podpisują umowę o dzieło bądź zlecenie. Nasze wirtualne asystentki wspierają przedsiębiorców oraz firmy w zakresie: organizacji czasu i biura, obsługi marketingowej, wyszukiwania informacji, organizacji eventów oraz przeprowadzania rekrutacji.

Przykładowe zadania Wirtualnej Asystentki Pink Mint

– Aktualizacja informacji na stronie firmowej, blogu czy w social mediach
– Obsługa korespondencji mailowej
– Obsługa faktur i wysyłka dokumentów
– Przygotowanie oraz wstawianie ogłoszeń
– Uzupełnianie lub wprowadzanie danych do arkusza Excel
– Umawianie spotkań i przypominanie według kalendarza
– Rezerwacja miejsc w hotelach, restauracjach itp.
– Przygotowanie lub odświeżenie prezentacji
– Obsługa klientów na Facebook’u
– Tworzenie grafiki na potrzeby social media
– Obsługa powiadomień sms
– Opracowanie opisów produktów lub usług
–  Wprowadzenie produktów oraz usług do sklepu Facebook
– Aktualizacja strony, bloga, dodawanie  treści i zdjęć
– Wyszukiwanie informacji niezbędnych do prowadzenia biznesu, np. opłaty celne, patenty, innowacje, nowości w branży
– Wyszukiwanie dostawców, podwykonawców, pośredników
– Sprawdzenie i monitorowanie konkurencji
– Sprawdzenie i monitorowanie rynku
– Tworzenie baz danych, np. potencjalnych klientów, dostawców, hurtowni
– Aktualizacja informacje na stronie firmowej, blogu
– Wstawienie ofert pracy na tablicach
– Segregacja nadesłanych CV
– Wykonywanie telefonów do kandydatów oraz umawianie na spotkanie

Wirtualna asystentka – gdzie ją znaleźć?

Wirtualna asystentka zwykle ogłasza się w internecie – za pośrednictwem stron z ogłoszeniami lub na grupach facebook’owych np. Wirtualna Asystentka – ogłoszenia, informacje, wsparcie czy Wirtualna Asystentka – praktyczna wiedza i oferty pracy

Każda firma ma różne potrzeby, na których realizację może brakować rąk do pracy lub doświadczenia. Nasze Wirtualne Asystentki to profesjonalna pomoc w prowadzeniu firmy na co dzień i w wyjątkowych sytuacjach. Szczegółowo omówimy z Tobą zakres obowiązków, które chcesz nam oddelegować, zanim zajmiemy się ich realizacją.