Reklamy internetowe w postaci pojawiających się okienek, wywołują u niejednego odbiorcy reakcje alergiczne. Zapewne również u Ciebie. Rośnie też skuteczność adblockerów odganiających od naszych oczu wyskakujące z każdego miejsca reklamy w sieci. Nic więc dziwnego w tym, że skuteczniejszą i coraz częściej wybieraną formą promocji jest content marketing. Ale nie byle jaki content – porządny content. Dlaczego content marketing? Marketing treści, to nic innego jak strategia marketingowa oparta o tekst. Nie o jeden, a o wiele spójnych ze sobą treści. Aby użytkownik mógł zapoznać się z produktem lub usługą, musi przeczytać jej opis. A więc, niech będzie to solidny, sprzedający opis. Ideą działań marketingowych tego typu jest długotrwałe działanie tekstem, jako nośnika przekazu wizerunkowego i sprzedażowego. Podobnie jak dla każdej innej strategii marketingowej, trzeba sobie i w tym przypadku odpowiedzieć na pytanie, co chcemy osiągnąć, jakie problemy rozwiązać, na jakich polach wzmacniać swój wizerunek? Jaki ten content marketing powinien być? Powinien, i nie ma innego wyjścia, przekazywać wartości, wiedzę, intrygować. Tym samym przyciągać oraz uruchamiać zaangażowanie w społeczności, do której chcemy dotrzeć. Może poruszać emocje, może wizualizować korzyści, zaspokajać wiedzę użytkownika. Po prostu dawać. Trafiać w potrzeby i oczekiwania klientów. A jak dowiedzieć się czego pragną Twoi klienci? Komunikuj się z klientem, słuchaj klienta i staraj się go zrozumieć. A kiedy zadbasz już o wartość merytoryczną, nie zapomnij o odpowiedniej prezentacji tekstu. Zaprojektuj go w taki sposób, aby czytanie go było przyjemnością, a nie żmudną próbą dotrwania do końca niekończącego się akapitu. Gdzie jest content marketing? Warto stosować globalne podejście do działań. To znaczy, nie tylko zadbać o solidną treść zawartą na stronie firmowej i blogu, ale również w : newsletterze i mailingach video-contencie infografikach poradnikach e-bookach artykułach webinarach podcastach innej aktywności online aktywności offline Co można osiągnąć dzięki content marketingowi? Budowanie wizerunku marki i jej świadomość to jeden z najczęściej wyznaczanych celów przed działaniami content marketingowymi. Do pozostałych celów należy budowanie zaangażowania i generowanie leadów, budowanie lojalności, zwiększenie sprzedaży oraz poszerzanie zasięgu. A zanim zaczniesz tworzyć, zastanów się: Kto jest Twoim odbiorcą? Jak Twoja treść wpłynie na odbiorcę? Co powinien zrobić czytelnik po przeczytaniu tekstu? Co odbiorca ma myśleć o Twojej marce? Możesz też skontaktować się z nami, chętnie wesprzemy Cię w opracowaniu Twojej strategii content marketingowej.
Google Analytics – jakich informacji dostarczy nam to narzędzie?
Google poza najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką i Gmailem, oferuje sporo narzędzi wspierających prowadzenie firmy. Jedną z takich usług jest Google Analytics. Darmowe narzędzie analityczne, gromadzące informacje o tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej. Założenie konta Google Analytics i połączenie go z wybraną stroną internetową jest banalnie proste. Od momentu połączenia tych dwóch elementów, rozpocznie się ciągła analiza aktywności gości na wskazanej stronie, a Tobie będą udostępniane zabrane dane. Funkcjonalności narzędzia W panelu Google Analytics dostępnych jest kilka zakładek prezentujących gromadzone dane. Pierwsza zakładka – Strona główna prezentuje dane ogólne, z których dowiesz się m.in. o ilości gości na stronie w wybranym przedziale czasowym, o tym, czy ktoś właśnie przegląda stronę, informacje o tym, ile średnio minut spędzili użytkownicy na stronie, które podstrony są najpopularniejsze, z jakiego kraju pochodzą goście czy jak dużą grupę gości stanowią użytkownicy mobilni. Druga w kolejności zakładka – Dostosowanie umożliwia nam generowanie raportów oraz paneli informacyjnych. Raporty można generować na podstawie gotowych szablonów lub wedle własnej kreatywności i zapotrzebowania. Tutaj też, znajdziemy opcje dostosowania wyglądu strony, ustawiania alertów na wybrane anomalie pojawiące się na stronie oraz historię wcześniej wygenerowanych raportów. Zakładka trzecia – Raporty to prawdziwa kopalnia wiedzy. Podzielona jest na kilka mniejszych zakładek, z których dowiesz się m.in. o: liczbie użytkowników, którzy przybyli do Ciebie z odmętów social media lub ilu wkroczyło na stronę bezpośrednio z listy wyników wyszukiwania; lokalizacji geograficznej z jakiej trafili do Ciebie użytkownicy, danych demograficznych użytkowników, informacji o preferowanej porze dnia, w której odwiedzają witrynę oraz o mobilności użytkowników; sposobie, w jaki udaje Ci się pozyskać odbiorców, czy to przez kampanie AdWords, organiczne wyniki wyszukiwania czy sieci społecznościowe; a także o tym, czego użytkownicy nie potrafią łatwo znaleźć na stronie i korzystają w tym celu z dostępnej wyszukiwarki. Korzyści z narzędzia Google Analytics odkrywa przed nami zachowania użytkowników i klientów, które nie są łatwe do podejrzenia online. Nie podaje na tacy konkretnych rozwiązań w przypadku problemów ze stroną lub kondycją firmy, ale gromadzi bardzo cenne informacje. Dopiero poprawna ich analiza może przynieść konkretne wnioski i pomysły na wprowadzenie ewentualnych ulepszeń, czy to na samej stronie www czy w działaniach marketingowych. Nie tylko dla poprawienia samych statystyk, ale przede wszystkim dla osiągnięcia większego zysku. Chętnie wesprzemy Cię w analizie i zrozumieniu danych pochodzących z Google Analytics.
5 pomysłów na darmowy marketing
Skuteczny marketing to klucz do sukcesu. Nieważne czy sprzedajemy luksusowe stroje kąpielowe czy prowadzimy gabinet masażu. Chcąc pozyskać klientów, musimy się pokazać, dać poznać i utrzymać kontakt z odbiorcami. Tutaj z pomocą przychodzą do nas firmy czy agencje kreatywne, proponując różnorodne usługi marketingowe. A czy można wdrożyć działania marketingowe samemu i za darmo? Oczywiście, że tak! Podajemy 5 pomysłów na darmowy marketing.
Blogowanie – proste i dla każdego?
Jeszcze parę lat temu prowadzenie własnego bloga polegało na publikowaniu treści przeważnie dla siebie, do tak zwanej “szuflady”. Obecnie blogowanie jest modne i wykorzystywane również jako narzędzie marketingowe. Oprócz publikowania chcemy zwiększyć zasięgi, zdobyć czytelników, a w efekcie finalnym na tym zarobić. Czy jest to jednak takie proste? Lekkie pióro Prowadzenie bloga sprowadza się do dodawania wpisów, do tego regularnie publikowanych. Jeśli więc chcesz blogować, to powinieneś umieć pisać dobrze i dużo. Wiedzieć, o czym piszesz i mieć o tym pojęcie. Ważne zatem, aby sprawiało Ci to radość i przychodziło z łatwością. Tematyka powinna być związana z Twoimi zainteresowaniami i interesująca dla określonej grupy czytelników. W przypadku blogów prowadzonych przez firmy treści tworzone są często przez copywriterów. Nie muszą się więc martwić o wyżej wymienione aspekty. Przemyślana strategia Jeśli blog ma odnieść sukces, to samo tworzenie treści o czymkolwiek nie wystarczy. Powinieneś mieć pomysł, koncept. Trzeba umieć zaciekawić, zainteresować i dotrzeć do odbiorcy. Blogi, które wykorzystywane są przez firmy w celach marketingowych dają czytelnikowi możliwość poznania marki, zachęcają do skorzystania z jej usług. Strategia jest więc przemyślanym działaniem, które ma przynieść określone rezultaty. Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga prywatnego czy firmowego, pamiętaj, że w centrum zainteresowania stoi Twój czytelnik. Zadbaj o to, by Twoje posty były dla niego wartościowe. Dotarcie do odbiorców Jeśli prowadząc bloga, myślisz o dotarciu do szerokiego grona odbiorców, to trzeba zadbać o jego pozycjonowanie. Receptą na sukces są wysokiej jakości teksty, regularne i systematyczne publikacje oraz odpowiednie użycie słów kluczowych. Dla dodatkowego rozwoju bloga warto udzielać się w social mediach. Dlaczego? Tam są aktywni Twoi odbiorcy. Później pozostanie zatroszczyć się o skupienie ich uwagi. Sukces Kiedy Twój blog będzie często odwiedzany, będziesz mieć stałych czytelników i wyrobisz o sobie opinię, to najgorsze za Tobą, a najlepsze wymagać będzie po prostu systematyczności i doskonalenia. Początki i zdobywanie odbiorców jest trudne. Później swoje wysiłki trzeba koncentrować nie tylko na tym, by zyskiwać nowych czytelników, ale też dbać o treści dla tych, którzy zaufali nam wcześniej. Jeśli Twoje treści są naprawdę dobre i zadbasz o podstawowe wytyczne potrzebne w blogowaniu oraz będziesz się udzielać – prędzej czy później zdobędziesz czytelników. Dlaczego warto Dobrze prowadzony blog może zagwarantować Ci: – kreowanie wizerunku eksperta – rangowanie strony – zwiększanie zasięgów w social mediach – budowę relacji z klientami i zdobycie ich zaufania – ściągnięcie potencjalnych klientów Jak widać blogowanie to nie do końca bułka z masłem. Szczególnie, jeśli chcemy, żeby ludzie czytali teksty i z niecierpliwością czekali na kolejne. Nie każdy się w tym odnajdzie – pisanie nie jest dla wszystkich takie łatwe, jak się może wydawać. Jeśli prowadzisz jednak firmę, to gra jest warta świeczki. A jeśli nie lubisz pisać i nie masz na to czasu, zawsze możesz skorzystać z usług copywritera, który Cię w tym wyręczy i zaoszczędzi Twój czas. Być może zespół Pink Mint czeka właśnie na Ciebie 🙂
Audyt działań marketingowych – odpowiedź na 5 prostych pytań
Przeprowadzasz jedną kampanię reklamową za drugą, udoskonalasz stronę internetową, a liczba klientów nie rośnie? Czy na pewno wszystko idzie zgodnie z planem? Sprawdź, dlaczego przyda Ci się w takich sytuacjach audyt działań marketingowych. #1. Co to jest audyt działań marketingowych Najprościej rzecz ujmując, audyt działań marketingowych to dogłębna analiza sytuacji danej firmy na podstawie podejmowanych przez nią działań marketingowych. Daje wgląd w mocne i słabe strony firmy oraz identyfikuje szanse i zagrożenia. #2. Co podlega analizie w audycie O jakich działaniach marketingowych mowa? Przykładem jest marketing internetowy, mobile marketing, content marketing, komunikacja z klientem, organizacja lub udział w wydarzeniach (event marketing), reklama wykorzystująca środki masowego przekazu, tj. reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, a także brand marketing czy public relations. # 3. Jak przebiega audyt Najczęściej przeprowadzenie audytu zleca się firmie zewnętrznej. Audyt rozpoczyna szczegółowy wywiad dotyczący firmy i jej otoczenia. Następnie, zgromadzone dane podlegają analizie i ocenie, by w syntetyczny sposób przedstawić wnioski w raporcie. Ostatnim etapem jest sprawdzenie postępów i wyników w rozwoju firmy lub produktu, po wdrożeniu zaleceń z raportu. # 4. Kiedy przeprowadzić audyt A. Jeśli Twoja firma stoi w miejscu. Dlaczego? Aby uniknąć najgorszego – kryzysu. Jeśli się nie rozwijamy, zainteresowanie firmą lub produktem maleje, warto zlokalizować miejsce, w którym popełniliśmy błąd i możliwie szybko go naprawić. B. Jeśli wprowadzono w firmie zmiany. Dlaczego? Aby ocenić efekt końcowy wprowadzonych zmian. Odświeżona strona internetowa, nowa strategia marketingowa i inne nowe sytuacje, sugerują ocenić słuszność wprowadzonych zmian. C. Jeśli wszystko zmierza w dobrym kierunku. Dlaczego? Aby wiedzieć co, przyczynia się do naszego sukcesu. # 5. Efekty audytu Co można zyskać dzięki audytowi działań marketingowych? Przede wszystkim dowiemy się, czy nasze działania marketingowe są skuteczne, jakie działania podejmuje konkurencja oraz jakie są nasze mocne i słabe strony. Audyt działań marketingowych to praktyczne narzędzie, dostarczające rzetelnych informacji o kondycji firmy i perspektywie rozwoju. Dlatego jeśli czujesz, że w firmie coś nie gra lub zapanowały ciche dni w Twoich social mediach, napisz do nas! Pomożemy Ci rozwiązać problem i wskażemy, co należy zmienić lub poprawić, by działania marketingowe odnosiły większy sukces.
Dlaczego warto stawiać na marketing internetowy?
Dziś w pigułce o tym, dlaczego marketing internetowy ma potencjał, warto w niego inwestować, rozumieć go i wykorzystywać dla swojego biznesu.
3 rady jak prowadzić fanpage
Założenie i prowadzenie fanpage’a na Facebooku ma na celu dotarcie do potencjalnych klientów, zwiększenie ich liczby i wypromowanie marki. Same plusy, prawda? Faktycznie, wiele firm odnosi w ten sposób sukces. A czy wiesz, że nie wszystkim się to udaje? Co zrobić, aby udało się Tobie?
Czym jest usługa wsparcia marketingowego?
Marketing to nieodzowna część biznesu, a także narzędzia służące do „opakowania”, zaprezentowania , dopasowania i wypromowania produktu czy usługi tak, aby klienci się o nim dowiedzieli. Wreszcie, by po prostu go kupili.
Zanim zlecisz stworzenie strony internetowej…
Na różnych etapach rozwoju firmy pojawia się pomysł własnej strony internetowej. Mieć czy nie mieć, jeśli tak, to kiedy? Zastanówmy się.