google analytics analiza strony użytkownicy statystyki odwiedzin

Google Analytics – jakich informacji dostarczy nam to narzędzie?

Google poza najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką i Gmailem, oferuje sporo narzędzi wspierających prowadzenie firmy. Jedną z takich usług jest Google Analytics. Darmowe narzędzie analityczne, gromadzące informacje o tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej.

Założenie konta Google Analytics i połączenie go z wybraną stroną internetową jest banalnie proste. Od momentu połączenia tych dwóch elementów, rozpocznie się ciągła analiza aktywności gości na wskazanej stronie, a Tobie będą udostępniane zabrane dane.

google analytics sure dane użytkownicy analiza danych

Funkcjonalności narzędzia

W panelu Google Analytics dostępnych jest kilka zakładek prezentujących gromadzone dane. Pierwsza zakładka – Strona główna prezentuje dane ogólne, z których dowiesz się m.in. o ilości gości na stronie w wybranym przedziale czasowym, o tym, czy ktoś właśnie przegląda stronę, informacje o tym, ile średnio minut spędzili użytkownicy na stronie, które podstrony są najpopularniejsze, z jakiego kraju pochodzą goście czy jak dużą grupę gości stanowią użytkownicy mobilni.

google analytics urządzenia analiza danych

Druga w kolejności zakładka – Dostosowanie umożliwia nam generowanie raportów oraz paneli informacyjnych. Raporty można generować na podstawie gotowych szablonów lub wedle własnej kreatywności i zapotrzebowania. Tutaj też, znajdziemy opcje dostosowania wyglądu strony, ustawiania alertów na wybrane anomalie pojawiące się na stronie oraz historię wcześniej wygenerowanych raportów.

 

Zakładka trzecia – Raporty to prawdziwa kopalnia wiedzy. Podzielona jest na kilka mniejszych zakładek, z których dowiesz się m.in. o:

  • liczbie użytkowników, którzy przybyli do Ciebie z odmętów social media lub ilu wkroczyło na stronę bezpośrednio z listy wyników wyszukiwania;
  • lokalizacji geograficznej z jakiej trafili do Ciebie użytkownicy, danych demograficznych użytkowników, informacji o preferowanej porze dnia, w której odwiedzają witrynę oraz o mobilności użytkowników;
  • sposobie, w jaki udaje Ci się pozyskać odbiorców, czy to przez kampanie AdWords, organiczne wyniki wyszukiwania czy sieci społecznościowe;
  • a także o tym, czego użytkownicy nie potrafią łatwo znaleźć na stronie i korzystają w tym celu z dostępnej wyszukiwarki.

google analytics sure dane analyze danych strona wwwKorzyści z narzędzia

Google Analytics odkrywa przed nami zachowania użytkowników i klientów, które nie są łatwe do podejrzenia online. Nie podaje na tacy konkretnych rozwiązań w przypadku problemów ze stroną lub kondycją firmy, ale gromadzi bardzo cenne informacje. Dopiero poprawna ich analiza może przynieść konkretne wnioski i pomysły na wprowadzenie ewentualnych ulepszeń, czy to na samej stronie www czy w działaniach marketingowych. Nie tylko dla poprawienia samych statystyk, ale przede wszystkim dla osiągnięcia większego zysku. Chętnie wesprzemy Cię w analizie i zrozumieniu danych pochodzących z Google Analytics.