Dziś w pigułce o tym, dlaczego marketing internetowy ma potencjał, warto w niego inwestować, rozumieć go i wykorzystywać dla swojego biznesu.
#1 Cel, pal!
Kupujesz reklamę w telewizji: Twój zespół obmyśla spójną koncepcję, powstaje fantastyczna kreacja, wykładasz solidny budżet i… Cisza. Miało sprzedawać, a nie sprzedaje? A czy wiesz, do kogo dokładnie dotarła Twoja reklama? Owszem, została wyemitowana w porannym paśmie śniadaniowym, po godzinie 9.30, aby każdy dopiero co jedzący śniadanie śpioch mógł ją zobaczyć. A może śpioch wstał wcześniej? A może akurat poszedł po wodę z cytryną i miodem do śniadania?
Nie wiesz tego. Nie musisz, bo rzecz nie w tym, by wiedzieć, kiedy kto wstaje, ale żeby Twoja reklama dotarła do nich, gdy już będą gotowi, by ją obejrzeć. Gdy zalogują się na Facebooka, gdy uruchomią Google, Ty wyświetlisz im reklamę, która będzie dobrze pod nich sprofilowana. Na szczęście narzędzia do reklamy online pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie grup docelowych. Co więcej, grup można tworzyć wiele, w zależności od produktu, usługi i celu, jaki ma być osiągnięty.
#2 Testuj, aż zadziała
Gdyby coś poszło nie tak i odbiorcy Twojej reklamy nie reagowali by tak, jak tego oczekujesz, w każdej chwili możesz zatrzymać kampanię. Przeanalizować ją, pomyśleć nad alternatywnymi komunikatami, przepracować i wypuścić jeszcze raz na światło dzienne.
W tradycyjnych mediach nigdy nie będziesz miał takiej szansy. Nietrafiona kampania, przepalony budżet, a celów brak. Internet pozwala natomiast na modyfikacje, poprawki i weryfikowanie strategii marketingowej, a przy tym na etapie testowania kampanii wystarczą mikro budżety!
#3 Wybieraj kanały
Internet jest duży i możliwości daje wiele jeśli idzie o prowadzenie działań marketingowych. Jeśli Twoje potrzeby w tym zakresie nie są jednorodne, masz do dyspozycji wiele platform. Możesz wykorzystać kampanię Google AdWords, aby bezpośrednio wychwytywać osoby, które poszukują w wyszukiwarce produktów i usług podobnych do twojej oferty, możesz stworzyć kampanię na Facebooku, Instagramie, pójść w stronę video marketingu i publikować materiały multimedialne. Możesz także postawić na fachowo prowadzony blog, który stanie się Twoim kawałkiem sieci i miejscem, w którym będziesz promować wizerunek siebie jako eksperta i być może Twojej firmy.
Jak widzisz, marketing internetowy ma w sobie duży potencjał, choć tutaj skoncentrowaliśmy się na kilku jego zaletach i przewagach względem tradycyjnych mediów. Jeśli nie jesteś pewien, jakie działania onlajnowe będą odpowiednie do promowania Twojego biznesu, napisz do nas, wspólnie wybierzemy optymalne rozwiązanie! Znajdziesz nas tutaj. Do przeczytania!