Skuteczny marketing to klucz do sukcesu. Nieważne czy sprzedajemy luksusowe stroje kąpielowe czy prowadzimy gabinet masażu. Chcąc pozyskać klientów, musimy się pokazać, dać poznać i utrzymać kontakt z odbiorcami. Tutaj z pomocą przychodzą do nas firmy czy agencje kreatywne, proponując różnorodne usługi marketingowe. A czy można wdrożyć działania marketingowe samemu i za darmo? Oczywiście, że tak! Podajemy 5 pomysłów na darmowy marketing.
1. Darmowe kursy – zdobywaj wiedzę!
Wiedzę możemy pozyskiwać z wielu źródeł, istotne, by była ona aktualna i przekazana w łatwo przyswajalnej formie. Nie masz czasu poświęcać kilku godzin czy całego weekendu na szkolenia? Możesz w domowym zaciszu czy tramwaju korzystać z dostępnych kursów od Google! Internetowe rewolucje to aż 26 tematów: od przydatnych narzędzi online aż do pomocy w zwiększeniu Twojej sprzedaży w internecie.
Jeśli już korzystasz z narzędzi jak Google Analytics, warto sprawdzić kursy, które pomogą w pełni wykorzystać ich możliwości zupełnie za darmo.
2. Katalogi firmowe – daj o sobie znać!
Wydawałoby się, że już nikt nie szuka firm w książkach telefonicznych, bo wraz z dobą cyfryzacji przenieśliśmy się do internetu i to tutaj zwykle szukamy profesjonalistów czy sklepów za pomocą wyszukiwarki.
Potencjalny klient nie musi szukać naszej firmy w katalogu, aby ją znaleźć. Jak to? Im częściej nasza firma pojawia się w tego rodzaju spisach, tym bardziej jest widoczna dla Google.
3. Social media – znajdź swojego klienta!
Żeby zaistnieć w sieci, utrzymać kontakt z klientem oraz móc do niego dotrzeć, musimy wybierać kanały, których on sam używa. Spośród bardzo popularnych social mediów najczęściej wybierany jest Facebook, jednak możemy zainteresować się Instagramem, LinkedIn’em czy Pinterestem. Musimy pamiętać o tym, jak dotrzeć lub promować swoje treści – więcej o tym, jak to robić skutecznie, znajdziesz tutaj.
4. Blog – pokaż, co oferujesz!
Często myślimy, że niemalże każdy bloguje i nasze wpisy nie będą dla nikogo atrakcyjne. Czy aby na pewno? Czego szuka nasz klient? Co go interesuje? Pokażmy, że jesteśmy ekspertami we własnej dziedzinie i chętnie służymy pomocą innym, jeśli nas szukają. O tym, jak dobrze blogować – opowiadamy tutaj.
5. Newsletter – utrzymuj kontakt!
Jeśli masz już klientów lub czytelników, warto utrzymywać z nimi kontakt. Za pomocą platform do wysyłania maili jak Freshmail, szybko i skutecznie poinformujesz o nowościach, wydarzeniach czy nowym wpisie na blogu. Ponadto, sam decydujesz, jak będzie wyglądać Twoja wiadomość. I nie będziesz musiał głowić się nad oprawą graficzną, bo pomogą Ci w tym różnorodne szablony.
Warto wypróbować każdy z pomysłów, aby poszerzyć swoją wiedzę i grono odbiorców.
Jednak jeśli masz mało czasu lub ochoty – możemy Ci pomóc zadbać o Twoją firmę dobierając indywidualną strategię marketingową bądź przejmując część obowiązków jako Wirtualne Asystentki.