Czym jest content marketing?
Reklamy internetowe w postaci pojawiających się okienek, wywołują u niejednego odbiorcy reakcje alergiczne. Zapewne również u Ciebie. Rośnie też skuteczność adblockerów odganiających od naszych oczu wyskakujące z każdego miejsca reklamy w sieci. Nic więc dziwnego w tym, że skuteczniejszą i coraz częściej wybieraną formą promocji jest content marketing. Ale nie byle jaki content – porządny content.
Dlaczego content marketing?
Marketing treści, to nic innego jak strategia marketingowa oparta o tekst. Nie o jeden, a o wiele spójnych ze sobą treści. Aby użytkownik mógł zapoznać się z produktem lub usługą, musi przeczytać jej opis. A więc, niech będzie to solidny, sprzedający opis.
Ideą działań marketingowych tego typu jest długotrwałe działanie tekstem, jako nośnika przekazu wizerunkowego i sprzedażowego. Podobnie jak dla każdej innej strategii marketingowej, trzeba sobie i w tym przypadku odpowiedzieć na pytanie, co chcemy osiągnąć, jakie problemy rozwiązać, na jakich polach wzmacniać swój wizerunek?
Jaki ten content marketing powinien być?
Powinien, i nie ma innego wyjścia, przekazywać wartości, wiedzę, intrygować. Tym samym przyciągać oraz uruchamiać zaangażowanie w społeczności, do której chcemy dotrzeć. Może poruszać emocje, może wizualizować korzyści, zaspokajać wiedzę użytkownika. Po prostu dawać. Trafiać w potrzeby i oczekiwania klientów. A jak dowiedzieć się czego pragną Twoi klienci? Komunikuj się z klientem, słuchaj klienta i staraj się go zrozumieć.
A kiedy zadbasz już o wartość merytoryczną, nie zapomnij o odpowiedniej prezentacji tekstu. Zaprojektuj go w taki sposób, aby czytanie go było przyjemnością, a nie żmudną próbą dotrwania do końca niekończącego się akapitu.
Gdzie jest content marketing?
Warto stosować globalne podejście do działań. To znaczy, nie tylko zadbać o solidną treść zawartą na stronie firmowej i blogu, ale również w :
- newsletterze i mailingach
- video-contencie
- infografikach
- poradnikach
- e-bookach
- artykułach
- webinarach
- podcastach
- innej aktywności online
- aktywności offline
Co można osiągnąć dzięki content marketingowi?
Budowanie wizerunku marki i jej świadomość to jeden z najczęściej wyznaczanych celów przed działaniami content marketingowymi. Do pozostałych celów należy budowanie zaangażowania i generowanie leadów, budowanie lojalności, zwiększenie sprzedaży oraz poszerzanie zasięgu.
A zanim zaczniesz tworzyć, zastanów się:
Kto jest Twoim odbiorcą?
Jak Twoja treść wpłynie na odbiorcę?
Co powinien zrobić czytelnik po przeczytaniu tekstu?
Co odbiorca ma myśleć o Twojej marce?
Możesz też skontaktować się z nami, chętnie wesprzemy Cię w opracowaniu Twojej strategii content marketingowej.