Blogowanie – proste i dla każdego?
Jeszcze parę lat temu prowadzenie własnego bloga polegało na publikowaniu treści przeważnie dla siebie, do tak zwanej “szuflady”. Obecnie blogowanie jest modne i wykorzystywane również jako narzędzie marketingowe. Oprócz publikowania chcemy zwiększyć zasięgi, zdobyć czytelników, a w efekcie finalnym na tym zarobić. Czy jest to jednak takie proste?
Lekkie pióro
Prowadzenie bloga sprowadza się do dodawania wpisów, do tego regularnie publikowanych. Jeśli więc chcesz blogować, to powinieneś umieć pisać dobrze i dużo. Wiedzieć, o czym piszesz i mieć o tym pojęcie. Ważne zatem, aby sprawiało Ci to radość i przychodziło z łatwością. Tematyka powinna być związana z Twoimi zainteresowaniami i interesująca dla określonej grupy czytelników. W przypadku blogów prowadzonych przez firmy treści tworzone są często przez copywriterów. Nie muszą się więc martwić o wyżej wymienione aspekty.
Przemyślana strategia
Jeśli blog ma odnieść sukces, to samo tworzenie treści o czymkolwiek nie wystarczy. Powinieneś mieć pomysł, koncept. Trzeba umieć zaciekawić, zainteresować i dotrzeć do odbiorcy. Blogi, które wykorzystywane są przez firmy w celach marketingowych dają czytelnikowi możliwość poznania marki, zachęcają do skorzystania z jej usług. Strategia jest więc przemyślanym działaniem, które ma przynieść określone rezultaty. Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga prywatnego czy firmowego, pamiętaj, że w centrum zainteresowania stoi Twój czytelnik. Zadbaj o to, by Twoje posty były dla niego wartościowe.
Dotarcie do odbiorców
Jeśli prowadząc bloga, myślisz o dotarciu do szerokiego grona odbiorców, to trzeba zadbać o jego pozycjonowanie. Receptą na sukces są wysokiej jakości teksty, regularne i systematyczne publikacje oraz odpowiednie użycie słów kluczowych. Dla dodatkowego rozwoju bloga warto udzielać się w social mediach. Dlaczego? Tam są aktywni Twoi odbiorcy. Później pozostanie zatroszczyć się o skupienie ich uwagi.
Sukces
Kiedy Twój blog będzie często odwiedzany, będziesz mieć stałych czytelników i wyrobisz o sobie opinię, to najgorsze za Tobą, a najlepsze wymagać będzie po prostu systematyczności i doskonalenia.
Początki i zdobywanie odbiorców jest trudne. Później swoje wysiłki trzeba koncentrować nie tylko na tym, by zyskiwać nowych czytelników, ale też dbać o treści dla tych, którzy zaufali nam wcześniej. Jeśli Twoje treści są naprawdę dobre i zadbasz o podstawowe wytyczne potrzebne w blogowaniu oraz będziesz się udzielać – prędzej czy później zdobędziesz czytelników.
Dlaczego warto
Dobrze prowadzony blog może zagwarantować Ci:
– kreowanie wizerunku eksperta
– rangowanie strony
– zwiększanie zasięgów w social mediach
– budowę relacji z klientami i zdobycie ich zaufania
– ściągnięcie potencjalnych klientów
Jak widać blogowanie to nie do końca bułka z masłem. Szczególnie, jeśli chcemy, żeby ludzie czytali teksty i z niecierpliwością czekali na kolejne. Nie każdy się w tym odnajdzie – pisanie nie jest dla wszystkich takie łatwe, jak się może wydawać. Jeśli prowadzisz jednak firmę, to gra jest warta świeczki. A jeśli nie lubisz pisać i nie masz na to czasu, zawsze możesz skorzystać z usług copywritera, który Cię w tym wyręczy i zaoszczędzi Twój czas. Być może zespół Pink Mint czeka właśnie na Ciebie 🙂